aftonbladet

"Marcus Leifby:
TV3 vek ner sig – och samtidigt lyckades Små Knotten på nytt vända ett knepigt underläge. Men jävlar vad det satt långt inne. Det behövdes en vansinnesutflykt från den finske målvakten Aittokallio och ett straffavgörande där Finlands störste stjärna, Granlund, glömde pucken någonstans bland alla dragningar. Gustafsson behövde inte ens ingripa och Sverige är, på nytt, i en VM-final där Kanada eller Ryssland (fjolårsvinnarna) väntar.

Tänk om... tänk om... tänk om Sverige skulle lyckas vinna en JVM-turnering, den första sedan 1981. Vad gör vi då? Bokar Rålis? Eskorterar med JAS-plan? Dammar av Glennmark? Klart är i alla fall att chansen finns, finalen spelas på Trettondagsafton och det finns ingenting som kan hindra mig från att se den. Det kan storma, det kan snöa, TAIF kan spela, VM-krönikan -94 kan gå på SVT 24, det kan rasa ett världskrig på min tomt – jag ska se den här finalen.

Under stunder i förlängningen var ni över 90 000 pers här inne och det är något slags rekord, med tanke på tiden, och jag är oerhört glad att jag fick ge er den här rafflande avslutningen.

Kram för helvete – KRAM!

Over and out.
/Leifb"

ÅH vad jag älskar er pojkar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0