dagen innan studenten

imorgon smäller det. dagen man har kämpat för i tre (plus tio) år är nu här. det är även dagen då allt tar slut. fan alltså, det tar verkligen slut. 13 år i skolan ska nu firas på en enda dag. studenten. hur galet låter inte det? jag känner mig en aning gammal nu bara för det. och det jobbigaste är väl att behöva lämna världens bästa skola, lärare, elever och min älskade klass. utan min klass hade jag nog inte orkat med mig själv. ni gjorde dessa tre åren till något oerhört viktigt. gemenskapen! ååh vad jag hatar slut, ångesten stryper mig. och ni som känner mig vet hur stor separationsångest jag har. inte mänskligt alltså..

men jag har alltid förväntat mig att min studentdag ska bli perfekt. allt ska vara underbart och jag ska bara må hela dagen. en prinsessas dröm. lite så, och jag ska verkligen försöka sträva efter det! nu ska jag snart lägga mig och hålla tummarna för att jag inte försover mig. för då jävlar alltså...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0