Kärlek med avstånd

Jag hade bara lust att avreagera mig, men bara lite;
Jag undrar varför vi svenska är så rädda för kärleken?
Vi vågar inte visa vad vi tycker och känner för en annan,
För då kan vi bli sårade av den andres känslor inte är de lika som sin egen.
Eller om vi träffar någon som inte bor så nära, så går det inte.
Då går det inte att flytta ihop?
Du har din familj där och jag min här..
Jag KAN ju inte lämna allt bara för dig!?

Hur tänker vi egentligen? Det är ju klart som fan att
familjen vill att man ska må bra! Och då får man faktiskt offra lite för kärleken.
Men det har vi tydligen väldigt svårt...
Att våga ta klivet ut i det nya och stå för vad man vill.
Det önskar jag, och vet att både du och jag kommer klara det till slut!
Det känns lätt att skriva just såhär för jag vet precis hur det känns.

Avståndet tar en bort från sina drömmar...<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0