låt ett under ske

jag är ordlös. jag gick från att skratta till att nästan gråta på några sekunder. klumpen i halsen bara växte för varje ord jag läste. på södertäljes hemsida läser jag om en kille som spelar volleyboll på elitnivå i södertälje, som plötsligt insjuknar i årets influensa med hemska komplikationer vilket gör att han nu ligger på sjukhus i england och kämpar för sitt liv.

jag är helt säker på att jag sätt han spela. han är grym. ett år äldre än mig. gått på rig gymnasiet och hade en strålande karriär framför sig. och så händer det här. världen är bra jävla grym. och ibland känner jag att det tragiska bara händer dom mest älskade människorna på jorden också. fan.
har en del "volleyboll kompisar" på facebook, där av att jag  fick reda på vad som hänt. jag är helt chockad. tänk alla hans vänner då? jag skulle gå under jorden om det hände någon i min närhet.

men han är stark, och han har alla volleyboll människor stöd. hans egna familj och vänner. jag hoppas verkligen att det går vägen för honom. han måste klara sig. verkligen måste. 

alla tankar till er. och dig - victor.


victor är sjuk - tänd ett ljus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0